Balení
V balení najdeme hromadu věcí. Samotný mod, tank, bubble sklo pro Uforce, dvě meshové žhavící hlavy ( 0.15 a 0.2ohm), nabíjecí kabel typu USB-C, balíček s náhradními těsněními a samozřejmě i nějaké to psaní. Takový fajn standardní balení, jak už to u modů bývá.


Drag 4 mod
Nejdříve se podíváme na samotný mod. Tak jak už je zvykem, je Drag na články typu 18650, tentokrát má mnohem lépe řešené vkládání baterií než kterákoliv jeho předchozí generace. Oproti DRAG 3 zde odzvonilo spodním dvířkům, a nahradily je sundavací záda a bočnice. Ale ne že byste sundali nejdříve jedno a pak druhé, ale hezky vše stáhnete jediným plynulým pohybem. Stejně jednoduše z modu dokážeme vyhodit i baterie, je zde totiž velmi šikovný pásek, za který stačí zatáhnout a baterky jsou venku. S láskou na tohle řešení vzpomínám od doby, co jsem měl Lost Vape Therion.
Novinkou je zde i hardwarový switch, kterým defaultně mod uzamknete. Je fajn, že jde také změnit jeho nastavení. Od zamčení výkonu, přes rychlé vypnutí až po zmíněný lock tlačítek.

Takže abychom se na Draga 4 podívali odshora až dolů:
Na vrchní straně je kvalitní závit typu 510, který je nepatrně vyčnívající nad tělo modu. Nehrozí tak poškrábání hliníkového povrchu. Musím uznat, že konektor je zde fakt parádní, stejně jako u trojky. Rád používám na DL vaping Ijoy Limitless plus, který má fakt dlouhý závit… Tady ho došroubuji bez mezery až nadoraz. A to nezvládne fakt hromada zařízení.

Čelní stranu si pro sebe zabral velký a přehledný barevný OLED displej, tři ovládací tlačítka s velmi příjemným chodem, přepínací tlačítko a USB-C port, který umožňuje nabíjení proudem až 3A. Nabíjení v modu je samozřejmě plně vybalancované, takže se nemusíte bát, že by se vám rozhodilo napětí článků. A že je nabíjení rychlé, na to vemte jed. Teplota v průběhu nabíjení nevybočuje mimo naprosto normální hodnoty.
Co se mi hodně líbí je možnost změnit barevné schéma displeje.
Na výběr je hned pět různých oku lahodících barev. Spodní strana je až na označení výrobce a chipu nezajímavá.
Záda a boky zařízení jsou vyvedeny v kombinaci dřeva a kůže. Podotýkám, že se nejedná o polep, ale real kus špalku. Na fotkách v recenzi se potkáváte s ořešákovým dřevem. Moc pěkné a do ruky moc příjemné.
Co se týká samotných vzhledů Draga 4, tak musím říct, že se dělá v hromadě variant. Několik barevných kombinací dřeva a několik barevných kombinací resinu dává dohromady fakt pěknou paletu možností. Ke mně se dostala varianta s názvem Pale Gold and Walnut.
ale zamiloval jsem se do Gunmetal tropical orange, což je resinová tmavá verze. Oh dear Odin, tu potřebuju!
Nojo, ale co vnitřek modu?
Drag 4 je osazen novou generací Gene elektroniky. Konkrétně Gene.TT 2.0 chipsetem. Elektronika je opět po čertech rychlá, stejně jako u Draga 3, opět umí SMART a RBA režimy a co musím podotknout, umí všechna TC už z výroby. Což by mělo být samozřejmostí a ne že je budete muset stahovat separé. Konečně!
Nově je zde oproti Boost režimu nahrán ECO režim, který by měl významně zpomalit klesání stavu baterie. Můžete ho zapnout buď manuálně, nebo si počkat až baterie spadne na 20%, kdy se aktivuje sám.
Nutno podotknout, že ECO režim mi nepřišel moc rozdílný oproti klasickému výkonovému.
V podstatě jedíné co, tak mi o desetinu voltu spadlo napětí, které šlo do spirálky, takže spíš trochu placebo. Ale whatever.
Jinak až na ten divnej ECO režim, je elektronika naprosto perfektně fungující záležitost. Celkově vzato je Drag 4 velmi fajn mod, který parádně padne do ruky a který splní, ba možná i předčí některá očekávání.
Teď je ale čas se podívat tank, který v sadě dostanete.

UFORCE-L
Takže "jůfors" je v základu pouze tří mililitrový tank s vrchním plněním a vrchním airflow. Náustek typu 810 vyrobený z plastu se ke konci mírně zužuje, takže perfektně padne mezi rty. Pod náustkem je samozřejmě topcap, který kryje dva zatěsněné plnicí otvory. Díky jejich rozměrům je plnění otázkou chviličky.
Airflow je zde hned pod topcapem a nabízí plně regulovatelné tři vstupy. Jsou poměrně velké a tak má Uforce vzduchu dostatek. Regulace přísunu vzduchu je zde plynulá a není nijak odkrokovaná.
Bohužel díky žebrování v otvorech se při ostřejším potahu ozve zvuk startující stíhačky. Nejedná se o žádné pohvizdování, ale skutečně pouze o zvuk vzduchu proudícího do tanku.
Sklo je klasické borsilikátové, tedy pyrex a lze ho po odšroubování základny vyměnit za sklo vypouklé, díky kterému objem tanku vyleze na hezkých 5,5 ml.
Základna clearomizeru je navržena tak, aby lépe odváděla teplo do prostoru a zbytečně nepřehřívala vše kolem sebe. Funguje tak tedy jako „heatsink“. Uforce-L se osazuje novou generací žhavících hlav PNP-TW. Dle výrobce by měly vydržet až o 25 % potažení více a díky dvojité vrstvě meshe by měly dodat více chuti i více páry. Faktem je, že díky kompatibilitě s kompletní řadou PNP hlav je toto snadné ověřit.
Hlavy zde nijak nešroubujete, stačí žhavící hlavu do těla tanku jen vmáčknout.
Před jejím osazením ji to chce rozhodně důkladně zakapat liquidem, jinak vás čeká velmi kvalitní dry-hit, po kterém vykašlete půlku roční produkce Mosteckých uhelných dolů.
Jaká je z Uforce-L chuť a jak funguje v kombinaci s DRAG 4?
Uforce-L bych rozhodně nehodnotil jako klasický basic tank. Chuť liquidu je z něj prokreslená, pára hutná a plná a je jí docela ranec. Teplota páry je i při výkonu nastaveném na půl cesty mezi minimem a maximem toho, co hlava snese, maličko vyšší než bych si představoval. Mít o pár stupňů méně, byl bych rozhodně spokojenější.
Uforce v jeho nejnovější variantě mi seděl asi nejvíce s dezertovými příchutěmi, ty uměl ukázat opravdu skvěle. V ovoci za nimi lehce zaostával, ale to upřímně připisuji spíše tomu, že dojem dost ovlivnila výše zmíněná teplota. Jsem přesvědčený, že s hlavou o vyšším odporu a s požadovaným nižším výkonem než ty, co mají v balení, by se to podstatně zlepšilo. Ale protože testuji věci tak, jak mi přijdou, nemohu případný výsledek, na který jistě přijdu, zmínit v recenzi.
Slovo závěrem
Musím uznat, že Drag 4 je oproti o generaci staršímu bráchovi o kousíček dál. Rozhodně mě potěšila přítomnost perfektně funkčního TC a nové řešení prostoru vyhrazeného bateriím. Jinak bych řekl, že nebylo moc dalších inovací, které by se nějak výrazně podílely na porovnání staršího a nejnovějšího kousku. Subjektivní stránkou hodnocení je DESIGN a ten se u 4 prostě povedl.
A nesmím zapomenout zmínit jednu věc… Jak je už u Draga tradicí, spodní strana zařízení má poněkud horší povrchovou úpravu. Takže se připravte na vcelku rychlé ošoupání v těchto místech.
Dostávám se konečně k hodnocení v bodech a číslech. Vím, nebylo to nejkratší…

Hodnocení ve své třídě - DRAG 4:
➕ řešení prostoru pro baterie
➕ skvěle funkční TC už z výroby
➕ použité materiály jsou velmi příjemné do ruky
➕ velmi rychlé 3A nabíjení
➕ blesková odezva na žhavící tlačítko
➕ možnost upravit nastavení přepínacího tlačítka
➕ perfektní konektor 510 (Limitless s extra dlouhým kontaktem došroubujete až dolů)
➖ horší povrchová úprava na spodku modu
➖ všelijak funkční ECO režim
Hodnocení ve své třídě - UFORCE-L:
➕ podání chuti
➕ možnost zvětšit tank až na 5,5ml (což je fakt nutnost)
➕ kompatibilita hlav PNP
➕ zatěsněné plnicí otvory
➕ hlavy nemají tendenci se přesytit liquidem
➖ spotřeba liquidu u nových hlav je dost strašná
➖ vyšší teplota páry
➖ fakt hlasitý zvuk při potahu
No a teď nastal čas si to říct taky v procentech. Drag 4 si odnáší díky těm pár vylepšením velmi pěkných 90%, které si plně zaslouží. Ten mod je fakt povedenej po všech směrech. Uforce-L je sice fajn, ale má pár vlastností, které mě docela štvou. Třeba to, že mi při každém potahu dost výrazně „kecá“ do muziky, co si v autě pouštím. To je asi nějvětší mínus. Takže 70%. Je tu rozhodně co zlepšovat!